SPIK I FOTEN

När man river så samlas det lätt en hel del rivningsvirke på golvet där man står och håller på. Man kan ju inte kasta ut det med en gång, nej det måste mellanlanda på golvet för att kastas ut lite senare.

Jag gick och sneglade på virket som låg huller om buller på golvet och tänkte att de där spikarna som sticker upp hade inte varit skönt att trampa på. Men jag är ju försiktig så det händer inte mig. De tog väl ett par sekunder efter att jag hade tänkt det innan jag trampade in en spik i högerfoten. Den tog på utsidan av foten och visst det gjorde ont men inte så farligt. Nu tycker ju varje människa med lite sunt förnuft att jag borde ha kastat ut virket och sedan fortsatt.......men inte jag. Jag fortsatte riva tryggt förvissad om att jag är ju inte så dum så jag gör det en gång till. Det gjorde jag inte heller......inte under de närmsta fem minuterna  i alla fall.
Sedan var det dax igen, den här gången trampade jag i en rejäl spik rakt upp i hålfoten på vänster fot. Jag hoppade runt på ett ben med en dryga metern lång planka fast i vänsterfoten samtidigt som jag använde alla ord ur svenska akademins inofficiella ordlista. Tack vare plankan så var det lätt att få ut spiken även om den satt djupt.

Jaha var lärde vi av oss det här? Jo investera i ett par skor med genomtrampningsskydd. Om man inte har sådana skor så skall man nog se till att städa undan kontinuerligt, det gör jag....nu.

/Mattias


Kommentarer
Postat av: ricko

tjenaa .. det hände mig samma sak jag råka trampa i en spik idag men va du hos läkarn eller behövs det inte? mvh ricko

2008-05-04 @ 20:16:59
Postat av: Mattias

Hej Ricko. Det var tråkigt att höra att du är lika oförsiktig som jag :-) Nej jag behövde inte gå till läkaren men det gjorde rejält ont i några dagar... Det hänger ju lite på om man har stelkrampsvaccin eller inte, jag var ganska nyligen vaccinerad.
/Mattias

2008-05-16 @ 10:09:00
URL: http://renoverings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0