Tiden är min största fiende :-)

Jag höll på att säga att tiden är min största fiende för ibland känns det så. Det är inte alltid lätt, med två små barn och ett heltidsjobb, att få tid med renoveringen. I alla fall inte så mycket tid som jag skulle vilja. Det som jag märkt är att på bara ett par timmar kommer man ganska långt så jag måste nog få lite mer självdiciplin oxå.

Nåväl gaveln som jag tidigare presenterat har nu fått två nya fönster, och det gamla sitter kvar.
image47

Ruskigt dålig bild men ändå, jag har satt svart vindpapp på hela gaveln och det äter upp ljuset från blixten. Inget dåligt panorama över åkrarna. Tanken är ju att det här skall bli två rum och att det gamla fönstret kommer att sättas igen och där kommer väggen som delar rummen.

Jag har nästan reglat färdigt gaveln (syns inte på bilden). Jag har förstärkt väggen där det behövts med 45x95 reglar sedan reglar jag hela väggen 60 cc med vågräta 45x95. När jag sedan isolerar så kommer jag att isolera med 95 skivor korsvis i två lager, sedan blir det plast och spån+gips. Varför jag sätter både spån och gips är för att innan vi köpte detta så hade vi ett hus byggt 1994 där innerväggarna bestod av enkelgips. Det gick nästan inte ens att sätta upp något med häftstift på väggarna. Min erfarenhet (är inte så stor) men den säger mig att enkelgips är värdelöst om man har tänkt sig att sätta upp något med annat än häftmassa på väggarna.

Hoppas att jag snart är uppe igen.
                                                                  /Mattias

Kommentarer
Postat av: Nämnkarls

Hej
Ja, visst är det svårt att få tiden att räcka till... Men här ska du få något att bita i. Anta utmaningen med "bäst och päst"...Du kan se den hos mig.

Hälsningar A

2008-03-24 @ 18:01:57
URL: http://namnkarls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0