NYTT FÖNSTER

Det här inlägget hittade jag i arkivet, jag trodde att det var förlorat. Kul jag publicerar det nu det blir ju fel ordning men va gör det......

Jaha nu är snart semestern slut och lite har jag väl hunnit på övervåningen. Jag tog tag i att byta ut det fönster som så småningom kommer att sitta i det nya badrummet.

Det var egentligen inget fel på det fönstret som satt där mer än att glaset inte har något isolervärde över huvud taget.

När jag hade tagit bort det gamla fönstret så upptäckte jag att det var lite tajt att få dit den nya karmen. Jag fick därför ta bort den undre stocken som fönstret vilar på.



När jag hade gjort det så murade jag fast en ny, smalare, regel i botten för att ha något att skruva i.


För att få den att fästa så skruvade jag i några ankarsruv så att skallarna fungerar som armering.
 

Efter det att jag gjutit fast den så fick jag såga till de stående reglarna efter som måtten var så tajta.
Sedan hade jag en ny ytterkarm att skruva i.

/Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0