Övervåningen börjar ta form.

Med tanke på hur frekvent jag uppdaterar bloggen så borde det ju hända massor på övervåningen.
Ja en del händer det nog men ibland går det lite segt.

Jag har i alla fall skivat färdigt väggarna i föräldrasovrummet och byggt klart väggarna för garderoben. Det saknas bara gips på någon vägg inne i garderoben.




Den här balken som går inne i garderoben har jag klätt in. Det blev sådär men det är ju inne i en garderob och där skall man inte vara så mycket eller.....det är ju populärt att komma ur garderoben:).

Sedan har jag isolerat färdigt taket och jag har, med hjälp av min bror satt upp innertaket. Det är en 13 mm slätspont som sedan kommer att målas..........VIT (det var ingen som kunde tro va?).




Som man kan se till vänster i bilden ovan så har jag börjat skiva väggarna i hallen och barnens rum. Jag skivar ytterväggarna innan jag bygger innerväggarna på så sätt blir det minst skivspill. Snedtaket skall också skivas men det är lite bökigt att göra själv, jag fick tipset att skruva en regel på väggen och ställa skivan mot den när jag skall skiva snedtaket. Jag skall prova det och återkommer.

Jag har tagit hem golvet till hela övervåningen. Detta har jag, med hjälp av en kompis, staplat i föräldrasovrummet där det skall få ligga och torka några veckor. För att påskynda torkprocessen och göra resultatet så bra som möjligt har jag lagt en "läktbit" mellan varje lager. I den delen av övervåningen som jag har lagt golvspån blir det ett 16 mm golv och i resten ett självbärande 26 mm.

Marcus, som hjälpte min att bära in alltihop, ville absolut vara med på bild. Det kan jag ju inte neka honom efter att han hjälpt mig att bära in allt detta. Återigen var traktorn en obetalbar hjälp. Vi lyfte hela paketen med lastaren till byggnadsställningen och sedan lyfte vi in det genom det gammla fönstret. Nu skall jag bara lyfta in de sista skivorna så kan jag slå igen den gluggen.

Jag skall inte skriva att jag uppdaterar snart igen....men förhoppningsvis.

/Mattias

Kommentarer
Postat av: Annica

Hur går det? Har du kört fast? Vi är nyfikna här nu :)

2010-01-04 @ 14:51:37
Postat av: Mia

Vill veta hur det går för Er! Jag ska precis sätta igång med samma projekt på min iosolerade övervåning, med öppet till nock.... Men det blir en utmaning då jag ska göra det helt själv!

2010-01-26 @ 07:59:26
Postat av: Mia

hahaha...det ska vara "oisolerade", kan va svårt sånt där....

2010-01-26 @ 08:08:02
Postat av: Jeanette

Älskar att läsa såna bloggar. uppdatera gärna ofta med bild..

2010-05-07 @ 22:57:04
URL: http://nettanjohansson.blogspot.com
Postat av: Michael

Hej, kul att det går frammåt. Håller också på med ett likadant projekt under min lediga tid de senaste två åren, men om en månad är det klart. Har följt din blogg de senaste två åren och det känns bra att det inte bara är jag som går igenom samma sak. Din blogg fungerar även som inspiration. Hoppas fortsättningen går bra och lycka till

2010-05-08 @ 11:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0